Coca Colas reklam på Super Bowl 2014

De stora multinationella bolagen har ändrat fokus för sin reklam. Det som var omöjligt för något decennium sedan är nu vardag. Nyligen spred det kinesiska bilmärket Volvo en reklamfilm där Zlatan på knagglig gettosvenska länder upp en förändrad version av nationalsången. Sverigevännerna jublade trots att filmen ville sprida globalism istället för nationalism. Nu sprids en film av Coca Cola med liknande tema. Filmen visades på Super Bowl för att nå maximalt genomslag inte bara i USA utan i hela världen. Filmen ville visa det nya USA och kanhända jublade USA-vänner över den till synes ”patriotiska” filmen.

 

 

 

Annonser

Taggat:

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: