Sverigedemokrat avled i sviterna efter oprovocerad misshandel

Invandringskritiker blir ofta utsatta för hot och trakasserier. Vänstern har frikort från samhället för att slå sönder bostäder, elda upp bilar och sätta yxor i dörrar hemma hos Sverigevänner. Ingen protesterar, varken journalister eller organisationer som i andra sammanhang säger sig stå upp för demokrati och vara mot våld.

Samtidigt får kriminella invandrare fritt spelrum eftersom deras signalement nästan aldrig skrivs ut av polisen eller media. Det är uppenbart att samhället inte vill lösa invandrarrelaterade brott eftersom vanliga medborgare skulle få klart får sig hur omfattande en brottsligheten är. I stället läggs utredningar om sådana brott ned snabbt så att myndigheterna kan inbilla folk att brottsligheten minskar när den i själva verkar ökar och blir allt grövre.

Nu har vi fått ytterligare en påminnelse om våldet. En ung sverigedemokrat misshandlades grovt i augusti. Nu har han avlidit i sviterna av misshandeln eftersom han aldrig blev helt återställd. Förmodligen misshandlades han inte för att han var Sverigedemokrat (även det inte är fastställt) utan för att han var svensk. Förövaren ropade ”svennejävel” när han angrep Erik.

ERIK BJÖRKMAN SKREV FÖRSTA POSTEN OM HÄNDELSEN:

”Såhär kan det gå när man är på väg hem från stan en torsdag kväll (skulle hoppa in i taxi, inte ens gå hem). Helt oprocoverat och jag har aldrig sett gärningmannen förut.

2013-08-24-02-58-11_svennejavel_misshandlad

Det jag vill framhäva men denna posten är inte att det är synd om mig på något sätt för jag kommer att läka ihop så småningom, men däremot vart är vårat samhälle på väg? Vad är det som händer? Jag hade ätit på mygyros och får en riktig snyting så jag åker och slog bakhuvud i asfalten strax utanför mygyros av en helt okänd person som bara verkar vara ute efter att bråka.Sedan fick jag ca ytterligare 7 slag i ansiktet av samma person.

Men det jag undrar och som alla bör tänka på är vad ar hänt dom senaste åren? Varför är alting så mycket råare nu?

Jag vet att jag blev misshandlad för att jag ser typiskt svensk ut. Det känns hemskt att skriva men någon gång måste man vara ärlig. Tycker ni inte om det så skriv varför och motivera. Jag kan inte skriva ut hela historian här eller har tid just nå då jag har en hhjärnskakning. Det ända jag hörde var någon som ropade ”Svenne djävel”. Jag brydde mig inte om det utan gick mot taxin och sedan ligger och ner i asfalten då jag var helt ofärbered på att något skulle hända. Sedan fick jag ca 7 slag till rakt i ansiktet.

Men tänk själva, varför händer sånt här? Har det alltid varit såhär? Ska man bli nerslagen centralt i Uppsala en torsdag? Varför gav han sig på mig och ropade det han gjorde?

Var allt en slump? Jag tror inte det. Jag hade tur som klarade mig såpass bra som jag gjorde med tänder och annat men det är ändå inte en rolig upplevelse”.

ERIK BJÖRKMAN SKREV ANDRA POSTEN:

Hejsan,

Mitt namn är Erik Björkman och det var jag som la ut detta offentligt på min facebook. Jag kunde aldrig tänka mig hur pass stor uppmärksamhet min post skulle få.

Jag lade upp texten medans jag fortfarande hade kraftig hjärnskakning men det var bara 1 gärningsman. Jag har fortfarande hjärnskakning och borde inte sitta och fokusera mig och lägga min energi på detta men då jag ej kunde förstå hur pass stor uppmärksamhet (över 1000 delningar på den nu) min post skulle få så skulle jag ha skrivit ut längre vad som hände.

Det jag var ute efter och som jag hoppas att jag har lyckats med är att folk måste få upp ögonen för problem som vi har idag i samhället och att folk inte ens kan känna sig trygga på gator och torg centralt i en stad ens. Det spelar ingen roll hur du ser ut, vilken tro du har, vad dina åsikter är det ska aldrig vara okej med våld, det är inte så man gör det i Sverige.

Många har anklagat mig för att ha ljugit, förvridit sanningen och så vidare men det är omöjligt för mig att skriva ut hela historian eftersom jag knappt kommer ihåg allt då jag blev knockad på första slaget då jag inte var bered alls och åkt och slog huvudet i asfalten. Med tanke på att killen var både kortare och mycket smalare än mig så förutsätter jag att han måste träna någon form av kampsport för att kunna utdela den knocken han gjorde då jag har låg tyngdpunkt, väger ca 105kg men ändå blir så pass knockad så jag är medvetslös ett par sekunder och sedan vacklar mig upp och då försöker gärningsmannen få mig att bråka tillbaka men jag var så groggy då och jag har väldigt kraftiga minnesluckor än idag efter det.

Sedan kom det fram en kille av utländsk härkomst som tog tag i gärningsmannen och drog bort han från mig och taxi chauffören hjälper mig in i taxin. Men en taxi som är ute sent en torsdags kväll har ofta rutorna nere för att höra om folk ropar efter taxi, vilket även denna taxi hade. Innan taxi chaffören han sätta sig i bilen, blåsa igång alkolås vilket tar ett par sekunder och åka iväg en bit så hinner gärningsmannen slita sig fri från han som hade civilkurage och höll fast honom och han nita mig ca 7-8 gånger till i ansiktet när jag sitter nästan medvetslös i taxin och har precis fått på mig bältet, sedan försvinner gärningsmannen som jag har förstått det men mitt minne är ganska otydligt efter första smällen.

Jag har varit hos folk som lär ut kampsport och bett dom bedöma om gärningsmannen med största sannolikhet gör det och alla har sagt ja eftersom en vanlig person inte knockar en person som jag blev samt att slagen var alldeles för snabba och välplacerade (har åkt till 3 olika ställen i Uppsala, eller snarare fått skjuts men ändå).

Som sagt det är omöjligt för mig att skriva ut allting som hände men för den som är intresserad så blir det väll offentliga handlingar när det läggs ner alternativt går till domstol? Jag sitter själv och försöker hitta förövaren genom kontakter, kontakt med kampsportsklubbar och via internet såklart men det är svårt.

Jag önskar er en trevlig dag och ta gärna emot tips på lagliga saker att ha på sig i självförsvarssyfte då jag varken är speciellt stor eller stark och är skärrad över det som har hänt. Men händer det en gång till ska jag vara förbered.

Mvh 
Erik Björkman i Uppsala som startade denna post som spred sig som en löpeld över facebook.

Nu har Erik Björkman avlidit. Reaktionerna visar att polisen fullkomligt har struntat i att utreda brottet. Samhället skiter fullständigt i att svenskar drabbas av grova brott och uppger nästan aldrig signalement på invandrade gärningsmän. 

FRIA TIDER SKRIVER IDAG:

En medlem i Sverigedemokraternas ungdomsförbund SDU har avlidit efter att ha blivit misshandlad av ett invandrargäng, uppger den sverigedemokratiske kommunpolitikern Robert Stenkvist på Twitter. Den exakta dödsorsaken är inte känd.

SDU-företrädaren blev oprovocerat överfallen av en grupp invandrare i Uppsala den 22 augusti varpå han ådrog sig ansiktsskador och en hjärnskakning under en efterföljande misshandel. Under dådet ska invandrarna bland annat ha ropat ”svennejävel”.

Efter händelsen lade SDU-medlemmen själv upp en bild på Facebook som visade hans sönderslagna ansikte. Samtidigt skrev han i ett Facebook-inlägg:

”…denna posten är inte att det är synd om mig på något sätt för jag kommer att läka ihop så småningom, men däremot vart är vårat samhälle på väg? Vad är det som händer? Jag hade ätit på mygyros och får en riktig snyting så jag åker och slog bakhuvud i asfalten strax utanför mygyros av en helt okänd person som bara verkar vara ute efter att bråka. Sedan fick jag ca ytterligare 7 slag i ansiktet av samma person”.

Dödsorsaken är ännu inte fastställd, men SDU:s förbunds­ordförande Gustav Kasselstrand bekräftar på Facebook att händelsen har ägt rum.

”Jag nås idag av det tragiska beskedet att en person som varit aktiv i SDU tragiskt omkommit, troligen i sviterna av en oprovocerad misshandel på stan. I dagsläget finns inga tecken på att gärningsmannen haft politiska motiv, däremot finns indikationer på att våldet varit rasistiskt motiverat”, skriver Kasselstrand och uppmanar alla att inte sprida spekulationer om händelsen innan de exakta omständigheterna är kända.

AVPIXLAT SKRIVER IDAG:

När Erik Björkman, som var medlem i Sverigedemokratisk ungdom, SDU, skulle bege sig hem en kväll i augusti blev han utsatt för ett brutalt överfall med rasistiska förtecken. Nu är han död.

Bilden är tagen från Facebook, där Erik själv lade upp den med tillhörande förklaring.

Såhär kan det gå när man är på väg hem från stan en torsdag kväll (skulle hoppa in i taxi, inte ens gå hem).

Helt oprocoverat och jag har aldrig sett gärningmannen förut.

[…]

Jag vet att jag blev misshandlad för att jag ser typiskt svensk ut. Det känns hemskt att skriva men någon gång måste man vara ärlig. Tycker ni inte om det så skriv varför och motivera. Jag kan inte skriva ut hela historian här eller har tid just nå då jag har en hhjärnskakning. Det ända jag hörde var någon som ropade “Svenne djävel”. Jag brydde mig inte om det utan gick mot taxin och sedan ligger och ner i asfalten då jag var helt ofärbered på att något skulle hända. Sedan fick jag ca 7 slag till rakt i ansiktet.

Som följd av överfallet fick Erik hjärnskakning, och dog troligtvis i sviterna av misshandeln då en blödning även längre fram inte är ovanligt i dylika fall – dock ska vi vara på det klara med att dödsorsaken ej ännu är fastställd.

Källor uppger för Avpixlat att förövaren hade afrikansk bakgrund. Polisen behandlade fallet med arrogans och ville inte ta tag i det hela. Förundersökningen lades ned varpå Erik överklagade, men inget hände. Samma källa uppger att polisen i Uppsala behandlat både SD och SDU väldigt illa under lång tid.

Erik blev 22 år gammal.

Idag är den den 6 oktober 2013. I kväll ska partiledaren för Sverigedemokraterna Jimmie Åkesson medverka i en direktsänd partiledardebatt i TV. Nu har han chansen att berätta om Erik och dessutom berätta om hur polisen systematiskt undviker att uppge signalement på invandrade brottslingar för att skydda dem och för att slippa lösa brott. Det är en röta i samhället som MÅSTE påpekas eftersom den är så allvarlig. 

kesselstrand_fb

Taggat:

Kommentera

