Katarina Mazetti på turné med nya lögner

Hon är helt otrolig Katarina Mazetti. Hon sätter sig utan att skämmas i vilken TV-soffa som helst och framför vilka bisarra påståenden och lögner som helst utan att de som utsätts för hennes lögner får bemöta henne.

Igår var det dags igen. I programmet go’kväll den 23 februari fick hon vara gäst och svamla fritt utan att en enda stavelse fick ifrågasättas.

Programledare var Emma Hamberg som intervjuade henne och tillsammans deltog de i det av den statliga televisionen påhejade drevet mot Avpixlat och invandringskritiker. Mazetti har valsat runt i pk-medier som av någon anledning låter henne sitta och svamla sitt osammanhängande försvar för den vedervärdiga artikeln i ICA-Kuriren. Go’kväll är propaganda-TV som är noga med att statsreligionerna feminism och mångkultur framställs i god dager. Därför bjuder man ofta in gäster som gillar mångkultur eller är av annan etnisk och kulturell bakgrund, allt för att svenskarna ska vänja sig vid att Sverige inte längre är ett svenskt land. Men i stort sett hela programredaktionen och samtliga programledare bor i helvita reservat. Emma Hamberg bor i en lyxvilla i ett helvitt område i Sollentuna utanför Stockholm. Så här gemytligt var samtalet mellan Hamberg och Mazetti.

katarina_mazetti_23-feb-2013

Emma Hamberg: Du har ju verkligen varit både arg och förbaskat tydlig. Kan du berätta, du har ju skrivit en krönika som fick ett otroligt genomslag när det gäller både hat och kärlek.

Katarina Mazetti: Ja alltså, det är helt bisarrt egentligen, för det där var en krönika. Jag är inte journalist nu längre och jag har inte yttrat mig om vare sig invandring eller feminism eller sådant på många år va, och denna lilla krönika som det handlade då om, jag blev mest förbaskad när jag såg den här lilla svarta flickan som var Lucia som fick så mycket skäll va. Det tyckte jag var fruktansvärt så jag skrev en krönika som handlade om att vad är det, Lucia är ju inte någon svensk blondin från början utan hon var ju ett helgon från Italien, men, och så fortsatte det lite om vad är det att vara svensk, min farfars far var italienare och så där va, och jag fick bara på några timmar så kom det 700 hatmail i princip dit till ICA-Kuriren va, det brukar komma två typ, vanliga positiva mail. Och det beror ju nu på att det finns en organiserad nätmobb som sätts in mot allt som är misshagligt va och det brukar handla om kvinnor det brukar handla om invandrare och det är mycket, alltså det ligger mycket i det där alltså och jag tror att vanliga hyggliga svenskar skulle bli chockade om dom såg vilket språk som förs där va och det är väldigt effektivt jag ska inte säga annat, för blir man kallad kärringjävel som borde spärras in i tvångströja tusen gånger i sträck, det gör något med ens självbild kan jag säga va.

Emma Hamberg: Hur har det påverkat dig att ha fått den här otroligt…hatmobben efter dig.

Katarina Mazetti: Ja men alltså det va en intressant grej i början var jag rädd och jag avstod från att vara med i Uppdrag Granskning och Debatt och så där va, men sedan så insåg jag att alla dom är anonyma va, dom skulle inte vara sådana om dom satt i soffan bredvid här va och sade saker och ting. I skydd av anonymitet och i skydd av att finnas på sajter där det inte finns någon ansvarig utgivare, som har server i andra länder, så säger dom vad som helst. Dom vräker ur sig sitt mörker och man behöver inte ta emot det. Det finns dagar när jag tänker att, jag vaknar bara full av glädje när jag tänker på att jag aldrig mer på behöver gå in på Avpixlat, denna sajt av mörker och gnäll och dysterhet och hat och förtal va, jag behöver aldrig mer gå in där och då är man ju rätt så väl skyddad, jag är inte så rädd fysiskt.

Emma Hamberg: Då kan man ju också säga så här, att vi ska ju inte vara rädda för dom, för dom spricker i solljus.

Katarina Mazetti: Jag beundrar dom kvinnliga journalister som blir hotade hemma och har barn i åldrar som hon hotas och så där, och även manliga, det skulle jag inte orka tror jag. Jag är mycket mer osårbar på det sättet. Men rädd ska man kanske inte vara, man ska vara förbannad.

Emma Hamberg: Man ska vara förbannad och tydlig.

Katarina Mazetti sitter återigen och försöker urskulda sitt generalangrepp på Sverige, Jimmie Åkesson och svensk kultur. Det är inte första gången hot låtsas som hon bara har skrivit en snäll artikel. Det är inte sant. Hon skrev en artikel fylld av hat mot Sverige och svenskarna och till ICA-Kuriren kom det flera hundra sakliga mail från människor som kritiserade henne. Det var inga ”hatmail” som hon lögnaktigt påstår. Mailen finns att läsa här. Sedan blandar hon in lite lögner om Lucia och påstår att ”dom skulle inte vara sådana om dom satt i soffan bredvid här”. I stort sett alla som har kritiserat Mazetti har varit sakliga. Hon har fått flera tusen sakligt kritiska kommentarer på Avpixlat och från annat håll, men det låtsas hon inte om. Än värre är att ingen av hennes kritiker skulle tillåtas att sitta bredvid henne och få framföra kritik. TV-producenterna vet att Mazetti snabbt skulle bli avslöjad som en lögnare och som en hatisk person. Hennes kommentar om att Avpixlat sprider hat och lika grundfalsk som det är sant att hon själv sprider hat.

Vad är syftet från Sveriges Television att låta henne medverka i program efter program och sprida lögner och hat? Kan programledaren Emma Hamberg svara på det? Kan producenten för programmet, Agneta Stefansson, svara på det? Kan projektledaren Lotta Strömland eller ansvarige utgivaren Bengt Strömbro svara på varför ni låter Katarina Mazetti medverka i go’kväll utan att någon får kommentera eller bemöta hennes svammel och lögner?

Vem av er kom på den bisarra idén att ens bjuda in henne?

Mer om Mazetti-affären och pk-media kan läsas här.

Taggat:, ,

2 thoughts on “Katarina Mazetti på turné med nya lögner

  1. Magnus Johansson februari 24, 2013 kl. 18:59 Reply

    SVT är en propagandamaskin som undanhåller sanningen och ljuger. Sveriges Radio gör samma saker. Jag är dock fortfarande osäker på om de båda mediajättarnas beteende beror på bedräglighet eller på bara simpel dumhet.

Kommentera

