Katarina Mazetti fortsätter att sprida hat – nu med hjälp av statlig radio

Katarina Mazetti valsar runt i pk-media på ett sätt om bara är möjligt i ett land där totalitära medier ger eldunderstöd till en totalitär regim.

Igår var det Radio Kalmars tur att låt Mazetti få gråta ut och samtidigt visa sitt hat mot riksdagsmannen Thoralf Alfsson och Sverigedemokraterna. Sveriges Radio är inget annat än maktens megafon. De arbetar aktivt och medvetet med politisk propaganda som för tankarna till vilken totalitär stat som helst. Demokratiska Bananmonarkin Sverige har ett antal megafoner till sitt förfogande så att den politiska oppositionen kan smutskastas utan att ens kunna försvara sig. Vad personen heter som har producerat just det här programmet vet vi inte, inte heller vem som pratar med Mazetti. Om någon har namnen så tar vi gärna emot dem.

Sveriges Radio säger på sin hemsida att de är opartiska och så här står det att läsa:

Sveriges Radio är opartiskt. Vi tar inte ställning utan strävar efter att ge publiken en bred, mångsidig och nyanserad bild samtidigt som vi värnar det demokratiska samhällets grundtanke och alla människors lika värde.

Nu spelar det ingen roll vad Sveriges Radio skriver i sina texter, de är likväl partiska och medverkar tydligt i drev mot vissa politiker som de ogillar. I det här fallet är det Thoralf Alfsson som Radio Kalmar vill skapa hat mot. Radio Kalmar intervjuade Katarina Mazetti med anledning av att hon inbjudits att hålla tal den 1 maj just i Kalmar, Thoralf Alfssons hemkommun. Så här lät det i radion igår:

Katarina_mazetti_778

Katarina Mazetti: Jag ska inte säga att jag är väldig lockad efter det här stora tramseriet med artikeln i ICA-Kuriren och så där så har jag avstått från många grejer för man blir otroligt påhoppad efteråt i fulbloggarna så att säga va det är som att ha loppor i pälsen som är på en hela tiden så jag tackade nej till både Uppdrag Granskning och till Debatt två gånger till och med va, för att det är ju inte så kul liksom, men när jag hörde det här från Kalmar och framför allt att man såg det som en, då tänkte jag att det ska jag i alla fall göra.

Radio Kalmar: Bakgrunden är att du skrev en krönika i ICA-Kurien där du ifrågasätter vad som egentligen är svenskt och detta sågs inte med blida ögon från alla håll och den sverigedemokratiska riksdagsmannen Thoralf Alfsson som bor i Kalmar skrev om detta på sin blogg och i kölvattnet från det har du fått väldigt mycket påhopp kan man säga från dom som kommenterar på hans blogg osv.

Katarina Mazetti: Ja, det är alltså, jag tycker att han har ett väldigt stort ansvar när han skickar i väg en armé av fotsoldater till kommentatorsfälten, men just vad gäller den här saken så ska det bli riktigt roligt att få meddela, eller, alltså jag insåg ju att Thoralf Alfsson tror att Sverigedemokraterna är en särskilt biologisk ras som bara parar sig med varandra, det måste han tro, annars skulle han inte kunna sprida sådana lögner som att jag säger att som är inavlade, det blir man liksom bara om man är en biologisk grupp så att säga va, jag har aldrig sagt det.

katarina_mazetti_2013

Radio Kalmar: Vi har inte Thoralf med här nu så att, men…

Katarina Mazetti:  …han får höra av sig på bloggen…

Radio Kalmar: Ja han får göra det och han har faktiskt uttryckt sitt gillande över att du ska komma hit för han ser det som en möjlighet att sprida mer information om vad du har skrivit, men så lägger han till att han kanske ska, vi ska kunna hitta på några hyss skriver han utan att kommentera det vidare, hur känns det?

Katarina Mazetti: Jaha, jo men alltså om han inte hade sagt det så vete sjutton om jag hade tagit mig tid att åka till Kalmar, men det är ju så fullkomligt paranoida grejer och att gå ut och, man ska inte kunna skrämma mig hur mycket som helst alltså, och att jag skulle skrämmas av några hyss av den mannen, nej det accepterar jag inte, jag har hållit flera tal på svenska flaggans dag och jag har hållit tal på Volvo och så där va, men det här är första gången jag håller första maj-tal, för jag brukar ju inte vara politiskt aktiv på något sätt va, men det är ju lite, det har ju gått lite för långt, ni anar inte vilka fruktansvärt  förolämpande grejer dom skriver till en vilt främmande människa som jag för dom flesta va……det är sant alltså…

Radio Kalmar: Har det förändrats någonting efter att debatten om näthat ändå blossat upp efteråt, har du kunnat se någon förändring där?

Katarina Mazetti: Ja alltså, eh, det var ju den här kampanjen som han drog igång att de skulle klippa sina ICA-kort vilket var ganska korkat redan från början eftersom ICA och ICA-Kuriren inte längre, sedan 20 år, inte har med varandra att göra, men ok dom skulle klippa kortet och dom startade en facebook-sida som mest tror jag hade 167 anhängare nästan alla inbjuda av någon som heter Bettan, men det intressanta är ju att dom här som hoppar på en på nätet, det är ju anonymt, det är ju alltid anonymt, de vill ju inte till något pris visa sitt ansikte, så ska dom hitta på hyss så får dom nog göra det iförda vita kåpor eller något sån’t där…

Radio Kalmar: Ha, ha, ha det kan man ju tänka sig. Vi ska prata mer med Katarina Mazetti om vad man kanske skulle kunna göra åt det här problemet…

Radio Kalmar: Vi talar med Katarina Mazetti som ska komma och första maj-tala och Katarina har varit i lite bråk kan man säga, när det gäller en krönika hon skrev i ICA-Kuriren som sverigedemokratiske riksdagsmannen Thoralf Alfsson inte gillade och i kölvattnet av det där så har det varit mycket anonyma hot och otrevligheter som har skickats mot dig, det pratade vi om innan Katarina, men vad tycker du nu i kölvattnet av detta att man ska göra åt det för det är så många som diskuterar nu vad ska vi göra åt för att minska det anonyma hatet.

Katarina Mazetti: Ja alltså för det första så skulle jag vilja säga att det finns ju ingen anledning att ha öppna kommentarsfält och det tror jag faktiskt, det är ju ungefär som om det kommer några vilt främmande människor i min trädgård och skriker att dom ska ha yttrandefrihet och stå där och prata och frälsa folk, det finns det inget skäl till va och jag vet att kommentarsfältena håller på gå över till förmoderering dvs man kollar innan man lägger ut så man får bort alla dom där värsta och halvrasistiska påhoppen va. Jag är inte så mycket utsatt för folk som vill våldta mig, det har väl möjligen med åldern att göra, men däremot så alla dom här som skriker att kan ingen få tysta på kärringjäveln när hon sitter med knarket och rödvinsdunken och sådana där grejer och det tjänar inget att gå i svaromål, det är inga argument va och att jag skulle vara Sverigehatare det är ju helt bisarrt, jag har ju min folkdräkt jag spelar svensk folkmusik i 30 år så där va så att det är bara påhitt med paranoida grejer för att man vill nå ett annat syfte va, men jag kommer inte till Kalmar för att bekämpa Sverigedemokraterna för dom är inte så, jag menar jag fick 10 000 gilla på min krönika och det är det man ska ställa mot där några hundra hat-påhoppen va, så att dom är ju inte så stora som dom tror själv va…

Radio Kalmar: Jag ska betona också att vi vet ju inte om det är sverigedemokrater eller inte som har kommit med hoten, men det var i alla fall i kölvattnet av en sverigedemokratisk riksdagsman…

Katarina Mazetti: …en sverigedemokratisk blogg, det är ju det det handlar om…

Radio Kalmar avrundade samtalet med lite prat om hennes medverkan i På Spåret och sedan hälsade de henne välkommen att tala den 1 maj i Kalmar. Statlig radio hade gjort en insats för att sprida ensidig propaganda riktad mot ett visst politiskt parti. Det är avskyvärt.

Katarina Mazetti fick tala fritt, men några intressanta iakttagelser kunde göras. Hon var inbjuden i statliga TV:s Uppdrag Granskning och Debatt för att statlig TV ville få med henne i drevet mot SD. Det visar återigen hur TV och Radio försöker att rekrytera individer som hatar invandringskritiker för att få med dem i olika kampanjer mot ”rasism”, dvs. mot invandringskriker och mot SD. Radio Kalmar växelverkar i samtalet med Mazetti för att tillsammans öka på hatet mot SD. Radio Kalmar (vi skulle vilja ha namnet på personen som pratar med Mazetti) insinuerar att Alfssons bloggläsare har gjort ”påhopp” på Mazetti, vilket mest är fria fantasier som Alfsson inte ens fick kommentera. Det är så Sveriges Radio arbetar.

Katarina Mazetti fick ljuga ihop en historia om att Alfsson har ”skickat i väg en armé av fotsoldater till kommentatorsfälten” utan att detta fick kommenteras av Alfsson. Mazetti säger att ”Thoralf Alfsson tror att Sverigedemokraterna är en särskilt biologisk ras som bara parar sig med varandra, det måste han tro, annars skulle han inte kunna sprida sådana lögner som att jag säger att som är inavlade, det blir man liksom bara om man är en biologisk grupp så att säga va, jag har aldrig sagt det.”

Katarina Mazettis påstående lika absurt som många av hennes övriga påståenden och detta lögnaktiga påhopp på Alfsson fick lyssnarna höra utan att någon kunde bemöta det. Att Katarina Mazetti är totalt förvirrad råder det inga som helst tvivel om.

Mazetti svamlar väldigt osammanhängande om sin artikel i ICA-Kuriren och påstår att ICA och ICA-Kuriren ”inte har med vandra att göra”. I själva verket ingår de i samma företagskoncern (Hakon Invest AB) och har nära kopplingar till varandra. ICA-Kuriren skulle inte ens kunna ha det namnet om det inte fanns en koppling till ICA.

För att förstärka en bild av att Alfsson sprider hat så upprepade programledaren att det ”i kölvattnet” av Alfssons sakliga kritik mot ICA ”har varit mycket anonyma hot och otrevligheter som har skickats” mot Katarina Mazetti. Mazetti fick svamla en stund och låtsades nu ”ha spelat svensk folkmusik i 30 år”. Men i sin artikel visade hon grovt förakt mot svensk folkmusik och påstod att den bara bestod av ”vrål”. Hon säger också att hon fick 10 000 gilla-markeringar på sin krönika ”mot några hundra hat-påhopp”. Katarina Mazetti är inte bara förvirrad hon är också djupt ohederlig. För det första så var de ca 500 kommentarer som riktades mot henne inte ”hat-påhopp” utan de var sakligt kritiska. Att hon inte fick fler kritiska kommentarer berodde ju på att kommentarsfälten stängdes av, vilket hon inte låtsas om. När hon sedan skryter över att hon har fått 10 000 gilla-markeringar så är orsaken till det att hon har valsat runt i pk-medier i hela Sverige, från norr till söder, medan Alfsson eller andra kritiker till henne inte har fått chansen att kritisera henne varken i den totalitära pressen eller i statliga medier. Mazetti har liksom nu i Radio Kalmar ensidigt fått framföra en rad bisarra påståenden och lögner utan att någon har kunnat bemöta henne.

Mazetti säger också klart och tydligt att hon, liksom de totalitära medierna, inte vill ha öppna kommentarsfält. Hon och hennes likasinnade vet att de inte har en chans i debatter mot sina politiska motståndare och hon vet innerst inne att när kommentarsfälten är öppna så kommer hennes lögner att avslöjas av tusentals människor. Hennes och hennes gelikars enda chans att vinna debatter är att hindra meningsmotståndare från att få yttra sig. Statlig radio och TV och nu Radio Kalmar har tydligt visat var de står i den här frågan. De står på det totalitära Sveriges sida.

Källa.

Taggat:

One thought on “Katarina Mazetti fortsätter att sprida hat – nu med hjälp av statlig radio

Kommentera

