Lars Alkner fick ett meddelande

Lars Alkner fick en kommentar på den undermåliga artikel han skrev i sin lika undermåliga tidning. Här är den:

Ja du, Lars Alkner. Där sitter du i ditt höga fina elfenbenstorn, med din föraktfulla von oben-attityd och tittar ut över det svenska landskapet, på dess rättmätiga invånare, dom som även är din läsekrets, på dom som en av dina kolleger en gång i tiden gav det föraktfulla namnet Nisse i Hökarängen, som får symbolisera er läsekrets i genomsnitt. En lågutbildad, öldrickande, snusande, korkad och fördomsfull svensk. Förmodligen numera även sverigedemokrat.

Därför tänker jag erinra dig, Lars Alkner, om hur en av dina kolleger en gång beskrev det skrå han själv tillhörde. Den alltför tidigt bortgångne Kurt Lundgren, an av dom få i detta land som gjorde sig förtjänt av titeln journalist.

”Den svenske ‘journalisten’ är den födde anpasslingen, feg och fisförnäm, och vet inte vad fair play är. Behandlas något som inte är politiskt korrekt (PK), finns inga hämningar. ‘Reporter’ Lars Hermansson får exemplifiera. Den 20 september gjorde han ett program i P1:s Kulturradion Reporter om just politisk korrekthet, där Sverige och Danmark jämfördes. Förment objektivt men upplagt så att han skulle få möjlighet att runda av med att kalla Dansk Folkepartis ledare, Pia Kjaersgaard, för ‘dansk svinehund’. Lättköpt, precis vad flocken och PK-hannen Guillou förväntar sig. Men det är inte journalistik.!””/Slut citat.

Har du blivit så hemmablind att du inte känner igen dig själv i dessa få rader, Lars Alkner? Nu är jag visserligen så pass ödmjuk att jag medger att jag inte är speciellt insatt i just din lokala fekalie-publikation. Tack vare din politiskt korrekta ”krönika” lär jag inte bli långvarig besökare här heller.

För så här ligger det till, Lars Alkner. Ni (samtliga PK-medier i Sverige) har gått från att vara nyhetsförmedlare till att bli maktens megafoner istället, förmedlare av en massa strunt. Likt dam- och familje-tidningar handlar det numera mest om skvaller om kändisar och kunga-familjen, bantningstips, den eller den kvasi-kändisens sex-liv, bara för att nämna några exempel. Så sitter ni ändå som fågelholkar och undrar varför era fekalie-publikationer tappar i upplagor år efter år. Bara Aftonlögnen har tydligen tappat från drygt 800 000 exemplar i början av seklet till nuvarande 200 000-nånting. Ändå fortsätter ni att ljuga era blåa om tungan varje dag. Och ljuger ni inte så handlar det om grova vinklingar och halvsanningar, pixlingar och en hel del rent trams.

Jag skall ärligt talat tala om en sak för dig, Lars Alkner. För bara 5 år sedan kunde jag inte ens tänka mig sympatisera med Sverigedemokraterna, än mindre rösta på dem. Vet du vad som hände, Lars Alkner? Den renodlade mobbing som partiet och dess sympatisörer utsattes för fick mig att läsa på om partiet. Och vad upptäckte jag då, tror du? Jo, att dom var varken högerextrema, främlingsfientliga eller rasistiska. Jag upptäckte även genom vissa bloggar att det fanns politiker som var både sympatiska och ärliga. När jag blev varse om att allt jag läst om dem genom åren var mest, jag säger mest, elakt förtal blandat med grova vinklingar och direkta lögner, så blev jag minst sagt fly förbannad. Kan du förstå det, Lars Alkner, kan du verkligen det, högt där uppe bland cumulus-molnen i ditt elfenbenstorn?

Efter att ha känt sig grundlurad, dels av politiskt korrekta sjuklöver-partier men även av er den så kallade tredje statsmakten, så finns det ingen återvändo efter att man en gång har tagit det röda pillret. Så är det bara. Ert förtroende är totalt förbrukat för tid och evighet vad mig själv anbelangar. Men nu är det ju som du säkert är pinsamt medveten om, nya tider helt enkelt. Tack vare internet så finns det andra vägar att gå, andra alternativa medier och källor. Så där kan du gott sitta i ditt fordom fina elfenbenstorn och tjura. Nog är du medveten om att fasaden har börjat krackelera i brist på pengar och underhåll. Kanske borde du kliva ned från ditt torn innan det rasar samman och stiga in i verkligheten. Då kan du hälsa på i den verklighet som många svenskar upplever idag. Vad säger du, Lars Alkner, varför inte hälsa på hos Nisse i hans Hökaräng?

varnamo_nyheter

Taggat:,

Kommentera

