”…DET VAR MIN SYSTER….

För några dagar sedan blev en kvinna överfallen och gruppvåldtagen av fem män i Sundbyberg. För de flesta av oss blev det bara en rubrik i tidningen som vi ägnade någon minut åt. För offret är det helt annorlunda. Nu har offrets syster skrivit ett starkt blogginlägg. Hon skriver:

”Det var min syster som blev våldtagen av fem män i Sundbyberg natten till söndag.

Jag vet inte hur jag ska reagera. Hon reagerar inte alls just nu. Jag reagerar alldeles för mycket. Alla ljud är för höga. Min kropp är för tung. Mitt huvud sprängs vilken sekund som helst. Jag orkar inte gråta längre. Varje gång jag andas ut så önskar jag att det är sista gången jag behöver göra det. För jag orkar helt enkelt inte. Jag har inte förrän nu förstått hur ont det kan göra att bara andas.

Sen slår klockan nio. Det betyder inte att det är en timma då hon inte behöver ta medicin. Det betyder bara att hon och vi anhöriga har lyckats hålla ut och kämpa oss igenom ännu en timma.

Jag trodde aldrig att tiden kunde vara så lång som den faktiskt är. Det är som när man var liten och det är julafton och man gick och väntade förväntansfullt på jultomten. Skillnaden är bara att det är en helt vanlig tisdag, det finns ingen förväntan och jultomten kommer inte. Istället kommer det bara en massa tårar.”

falpedal_blogg

Hela inlägget kan läsas här.

Taggat:,

Kommentera

