Bojkotten mot ICA fortsätter

bojkottar_ICA_600

Taggat:, ,

One thought on “Bojkotten mot ICA fortsätter

  1. Kalle R januari 15, 2013 kl. 23:54 Reply

    Ditt arbete är vällovligt. Men jag tycker att du felaktigt har hakat upp dig på Katarina Mazetti. Vad hon tycker i stort och smått är ointressant. Hon är i sin fulla rätt att hata Sverige, svenskarnas historia och sverigedemokraterna. Om hon istället hade lagt sin krönika i en låda i sekretären så hade hon fortfarande haft samma åsikter.

    Det är ICA, via Icakuriren som har publicerat texten. Det är Rönnberg som är ansvarig utgivare och hon är anställd av Icakuriren och i förlängningen är hon anställd av alla ägarna till Hakon Invest (dvs ICA-handlare, aktieägare på börsen och av ett holländskt bolag).

    Om det hade varit ett ”misstag” inom Icakuriren att publicera krönikan, t.ex. att Rönnberg inte läst texten och sedan insåg att det var ett övertramp, så hade hon antingen tagit bort den och bett läsarna och det svenska folket om ursäkt eller (efter all kritik) accepterat ett genmäle av något slag. Det gjorde hon inte – alltså kan man utgå från att Rönnberg och därmed Icakuriren i huvudsak stödjer krönikan.

    Naturligtvis har Hakon Invest haft sin syn på saken och de har inte agerat. Rönnberg sitter kvar. Det är möjligt att någon enstaka ICA-handlare eller aktieägare har varit kritiska till krönikan och varit i kontakt med Hakon Invest (som de äger) – men upenbarligen har Hakon Invests VD eller styrelse lagt två strån i kors för att göra det enda rätta.

    Personligen gjorde jag innan krönikan 80-90% av familjens matköp på ICA (35-40 000:- per år). Jag har nu upphört med detta. Men jag är inte det minsta arg på Mazetti. Det är ICA, Icakuriren och i någon mån Rönnberg som gör att jag bojkottar ICA. Det är en omöjlighet för mig att stödja en organisation (Hakon Invest / ICA) som förnekar Sverige och skymfar oss som älskar Sverige.

    Sådana sverigeförnekare som Mazetti går det 13 på dussinet i kulturetablissemanget. Deras tal är som flugors surr i mina öron. Vad de personligen tycker bryr jag mig inte om, det är dom som publicerar dem som har en agenda och man möjligen får förhålla sig till.

    ICA hatar det gamla trygga Sverige

    ICA förnekar svenskarna sin historia, kultur och identitet

    ICA vill inte att de som röstar SD skall handla i deras butiker

Kommentera

