ICA övergår till islam

I sin nya almanacka för 2013 visar ICA var de står i nationalitetsfrågor. Nyligen publicerade Katarina Mazetti en synnerligen vulgär hetsartikel i ICA-Kuriren där hon förtalade svenska folket på ett sällsynt grovt och föraktfullt sätt.

Några välmenande människor trodde att det kanske var ett tillfälligt övertramp från ICA-Kuriren och att tidningen skulle be om ursäkt. Men det visade sig snart att artikeln var medvetet placerad i tidningen och godkänd av chefredaktören Helena Rönnberg. ICA-Kuriren ville visa sitt förakt för det svenska Sverige och står för innehållet i artikeln.

Almanackan 2013 visar ICA:s mångkulturella agenda. Nu lanseras muslimska och judiska heldagar, assyriska nyåret, romernas internationella dag, det persisk-kurdiska nyåret, ramadan, Eid-al-fitr, Jom Kipur och andra högtider för invandrargrupper och religioner som växer snabbt.

Det är en alarmerande otrevlig verksamhet som ICA numera ägnar sig åt. Lanseringen av muslimska, judiska och andra stora invandrargruppers märkesdagar är ett sätt att legitimera främmande religioner i Sverige. Samtidigt har ICA redan tonat ned sådant som kan hänföras till svenska traditioner och det var en av anledningarna till att inte ens pepparkaksgubbar salufördes av ICA i december. Det låter som ett skämt från ICA:s sida men de menar blodigt allvar. Det svenska ska tonas ned, det främmande ska lyftas fram.

ICA välkomnar perser, assyrier, thailändare, kurder, chilenare, romer, judar och muslimer som kunder men visar ett öppet förakt för svenskar. Kan det bli sjukare än så.

Nu finns det betydlig fler anledningar att bojkotta ICA.

bojkotta_ica_2

Taggat:

4 thoughts on “ICA övergår till islam

  1. Elisabet januari 10, 2013 kl. 08:03 Reply

    Stämmer det att ICA säljer HALAL-slaktat kött? Utan märkning?

    Vore bra om ni kunde ta upp det i så fall!

    Började handla på ICA istället för på Konsum när Konsum började sälja halalslaktat kött. Trodde då att ICA var en Sverigevänlig butikskedja som värnade om våra svenska traditioner. Så är det tydligen inte längre. ICA har gjort en 180-graders kovändning.

    Vi är fortfarande cirka 8 miljoner svenskar i landet. Jag har rätt att få vara den jag är i mitt eget land. ICA ska inte diktera villkoren. Ingen annan heller. För då blir jag väldigt upprörd.

    Får handla någon annanstans.

  2. gandalfgra januari 12, 2013 kl. 23:42 Reply

    Jag tänker inte handla på ICA för resten av mitt liv..aldrig att jag gör det..!

  3. oldman94 februari 5, 2013 kl. 10:37 Reply

    Själv använder jag olika länders helgdagar i min Google Calender. Fungerar bra och jag har valet……inte ICA

Kommentera

