Martin Melin framförde en åsikt – utsattes för mediadrev

martin_melin_blogg

Det kände Robinson-vinnaren och polisen Martin Melin skrev några rader på sin blogg om att invandrare som begår brott borde utvisas.

”Då tycker jag att man kan ställa kraven på dem att de inte skall begå brott. Jag skulle vilja se en nolltolerans, eller låt säga att de får EN chans, om vi pratar om mindre brottslighet, till exempel snatteri.

Om man begår TVÅ snatteriet så skickas man tillbaka, oavsett om det är fängelse och tortyr som väntar. Då gör i alla fall den som stjäl ett val: snattar jag får jag åka tillbaka – valet är mitt eget.

För det kan inte vara som idag att 10 procent av de som kommer hit blir misstänkta för brott.

Och jag har sett det här i jobbet, och det är allt för många som stjäl på varuhusen och i butikerna som har adress på en flyktingmottagning. Det får inte vara så. Två sådana och det är flyget hem direkt.”

Inlägget hann knapp publiceras innan pk-media gick till attack mot Melin. Han skulle uppfostras och få veta att i Sverige får man inte ha egna åsikter. Expressen, som är experter på att starta drev mot människor, vässade klorna och gick till attack med hjälp av medarbetaren Frida Bergsten.

Istället för att låta folk få tycka vad de vill så tvingades Melin göra en pudel. Expressen skrev en artikel och försökte inbilla sina läsare att polisen utsatts för en ”kritikstorm”. I själva verket hade han fått mycket stöd för innehållet i blogginlägget.

Melin gjorde några korrigeringar men höll fast vid följande.

”Jag tycker inte att bara för att man kommer från ett land där barnaga är både legalt och allmänt okej så skall man kunna slå sitt barn även i Sverige, och hävda att det är en kulturgrej. Samma naturligtvis med till exempel månggifte eller hedersrelaterade brott.”

Martin Melin har inte sagt något kontroversiellt. Faktum är att det han sagt inte ens avviker från vad de politiskt korrekta ofta säger. Men enligt Expressen så hade han passerat gränsen för vad den tidningen tål. Melin berättade att han fått mycket stöd:

”Jag har fått väldigt många ryggdunkningar och heja-rop i kommentarerna. Och jag kan glädjas med fler av dem, men en hel del ger mig också en bitter smak i munnen.”

Han hade nog inte förväntat sig att hamna i en orkan bara för att han framförde en åsikt, men i slutet av sitt uppdaterade blogginlägg lovar han att nu lägga locket på i det här ämnet. Därmed gör han precis det som Expressen önskar helst av allt. Tystnar. Han har med ett nödrop klarat sig från att kallas rasist i pk-media. Frågan är om han får behålla jobbet på TV5. Kanske, kanske inte. Melin har nog nu förstått att öppen kritik mot invandringspolitiken är förenad med stor fara.

Martin Melins blogg

Taggat:

Kommentera

