Brev till Sector Alarm

Till VD
Marknadschefen

Hej,

Jag har sett att ni har haft en annons i tidningen Expressen. Som ni kanske vet är Expressen en av Sveriges till antalet läsare Sveriges största tidningar och det är kanske därför ni valt att annonsera just där.

Men bara för att tidningen är stor och når många läsare innebär inte det att tidningen representerar några goda journalistiska eller andra kvaliteter. Aftonbladet och Expressen representerar det sämsta som ett samhälle kan uppvisa när det gäller kvalitativ journalistik och nyhetsförmedling. Varje dag ljuger tidningarna läsarna rakt upp i ansiktet och skäms inte ens för det. Varje dag innehåller tidningen massor av felaktiga uppgifter, vinklingar och politisk propaganda som ingen tillåts ifrågasätta.

Expressen kan fortsätta att vara en undermålig tidning så länge det finns företag som inte inser vilken låg kvalitet tidningen har. Expressen och Aftonbladet är exakta motsvarigheter till den gamla ryska tidningen Pravda för ägnade sig åt att förmedla politisk korrekta nyheter från maktens boning.

Jag har några frågor som jag gärna skulle vilja ha besvarade.

Brukar ni göra några moraliska överväganden när ni annonserar eller styrs ni enbart av siffror, statistik och krav på lönsamhet?

Om ni gör moraliska överväganden, vilka kriterier har ni satt upp som vägledning.

Anser ni att ert varumärke mår bra av annonsering i en sådan tidning? Har ni ens övervägt att annonsera i medier som inte tillhör det som kallas den totalitära pressen (politiskt korrekta medier som är en megafon för den politiska makten).

Det skulle vara trevligt att få veta hur ni ser på saken.

Hälsningar

xxxxxxx

Hej xxx,

Tack för mail.

Vi annonserar inte i tidningen Expressen – däremot kan det förekomma webbannonser på nätet.

Vi styrs av att kunna nå så många presumtiva kunder som möjligt. Vi jobbar då med ett webbnätverk som placerar ut våra webbannonser så optimalt som möjligt.

Vi har inga åsikter om vad Expressen eller liknande skriver om på webben, vi vet bara att vi når våra kunder där – och då måste vi också vara där.

Våra litar på att våra underleverantör följer de etiska regler som gäller för deras bransch så att våra webbannonser inte hamnar på ställen där vi inte vill synas.

Med vänliga hälsningar,

Sector Alarm AB

Marknadschef

Advertisements

Taggat:

One thought on “Brev till Sector Alarm

  1. […] Har nyligen annonserat i Aftonbladet. (OBS! Sector alarm har fått och även besvarat brev på ett sakligt […]

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: