Brev till Comviq

Hej,

Enligt en artikel i bloggsidan Dagens Media så har Comviq dragit in annonserna i ett par av landets största modebloggar, Kissie och Paow.

Först undrar jag om det stämmer och i så fall varför ni tog det beslutet?

Som bakgrund kan jag nämna att de unga tjejerna som driver de stora modebloggarna har blivit utsatta för hatfyllda kampanjer som inletts av extremister och dårbloggar. Senaste har Kissie utsatts av extremister. Hon läste en regeringskritisk hemsida som våldsvänstern och politiska extremister ogillar, de inledde därför en hatkampanj mot Kissie, kallar henne extremist och kontaktade hennes annonsörer i ett försök att strypa hennes rätt att läsa valfria hemsidor. De vill ta bort hennes inkomst av politiska skäl, om nu extremisternas åsiktsförtryck kan kallas ”politiskt skäl”.

Jag minns grundaren av Comviq och hade indirekta kontakter med honom för många år sedan. Jag är säker på att han skulle bli mycket upprörd över extremister som med en kampanj försöker stoppa annonsering hos unga tjejbloggare bara för att extremisterna inte gillar att samhällsproblem som tjejerna stöter på i livet beskrivs.

Min fråga är om ni drog in annonseringen och vad som fick er att göra det? Jag undrar också om ni påverkats av extremister i bloggare som Dagens Media eller andra och vad de har sagt till och er om vem?

Om det stämmer att ni drog in annonseringen pga av vad extremister sagt eller hotat med, så tycker jag ni ska strunta i dem och återuppta er annonsering så ert bolag inte bidrar till åsiktsförtryck.

Men om ni fortsätter att ”bojkotta” vissa modebloggare så tolkar jag det som att ni stöder extremisternas försök att stoppa yttrandefriheten.

Eftersom jag starkt ogillar ert eventuella stöd för åsiktsförtryck och diktatoriska ingrepp i bloggvärlden, beroende på ert svar, tvingas jag och alla jag känner att sluta köpa era produkter och tjänster. Modebloggarnas supporters, runt 1 miljon personer kanske reagerar likadant, så ni kanske kommer uppleva ett makalöst avbräck om det inträffar kanske rent av konkurs.

Jag fattar mitt beslut beroende på ert svar.

Med vänlig hälsning

xxxxx

Taggat:

Kommentera

