Brev till Mobil2

Hejsan,

Mitt namn är XXX och jag har sett att ni köper annonsplats i kvällsblaskan Expressen. Jag vill bara upplysa er om att Expressens dåliga rykte riskerar att svärta ner ert varumärke. I och med att ni stödjer Expressen genom att investera era annonspengar hos de, kommer jag från och med denna dag upplysa alla i min närhet att välja ett annat företag framför er så länge ni sponsrar usel ”journalistik”.

Önskar er all lycka och välgång till ert företag och dess ekonomiska framgång, men annonser i skvallerpressen kommer garanterat påverka ert varumärke negativt. Som ni redan vet betyder ett företags goodwill och varumärke ALLT! Detta är något man vårdar ömt. Ni minns säkert Bananföretaget Dole.

Som sagt hoppas ni månar om ert varumärke och om ni gör det så blir det omöjligt att för er att annonsera i Expressen eftersom deras dåliga rykte/varumärke garanterat kommer att påverka ert varumärke på ett väldigt negativt. Ville bara göra er uppmärksamma på detta.

Mvh XXX

SVAR från Mobil2:

Hej!
Vi uppskattar ert engagemang och vi kommer att titta över detta och i fortsättningen ha mer koll på vart vi gör reklam.

Önskar dig en trevlig kväll!

Med vänliga hälsningar
Amanda MOBIL2

Taggat:

One thought on “Brev till Mobil2

  1. Andy november 21, 2012 kl. 23:27 Reply

    xxxx:, nov 20 17:39 (CET):
    Från MOBIL2.se Portal

    Hejsan mitt namn är xxx och jag har sett att ni köper annonsplats i kvällsblaskan Expressen. Jag vill bara upplysa er om att Expressens dåliga rykte riskerar att svärta ner ert varumärke. I och med att ni stödjer Expressen genom att investera era annonspengar hos de, kommer jag från och med denna dag upplysa alla i min närhet att välja ett annat företag framför er så länge ni sponsrar usel ”journalistik”.
    Önskar er all lycka och välgång till ert företag och dess ekonomiska framgång, men annonser i skvallerpressen kommer garanterat påverka ert varumärke negativt. Som ni redan vet betyder ett företags goodwill och varumärke ALLT! Detta är något man vårdar ömt. Ni minns säkert Bananföretaget Dole.

    Som sagt hoppas ni månar om ert varumärke och om ni gör det så blir det omöjligt att för er att annonsera i Expressen eftersom deras dåliga rykte/varumärke garanterat kommer att påverka ert varumärke på ett väldigt negativt. Ville bara göra er uppmärksamma på detta.

    Mvh xxx

    MOBIL2 Kundservice, nov 20 18:45 (CET):

    Hej!

    Vi uppskattar ert engagemang och vi kommer att titta över detta och i fortsättningen ha mer koll på vart vi gör reklam.
    Önskar dig en trevlig kväll!

    Med vänliga hälsningar
    Amanda MOBIL2

    xxx,nov 21 19:40 (CET):

    Hej Amanda!

    Tack för ditt svar, jag blir glad när jag möter företag som förstår vikten av
    att ha ett starkt varumärke/renommé.

    Lycka till i framtiden Mobil2 och om jag någon gång ska köpa

    tjänster inom ert segment så kommer jag att ha er i åtanke.

    Mvh xxx

    MOBIL2 Kundservice, nov 21 21:21 (CET):

    Hej xxx!

    Vi tar detta på stort allvar och tycker om när vi får respons, så det tackar vi för! Och som jag skrev tidigare till dig så kommer vi i framtiden att kolla över vart vi gör reklam.
    Önskar dig en trevlig kväll!

    Med vänliga hälsningar
    Amanda MOBIL2

    Ser ut som vår kampanj ger resultat!!!
    Tänk när vi är tusentals…

Kommentera

