Brev till Nordnet

Hejsan,

Mitt namn är xxxx och jag har sett att ni köper annonsplats i kvällsblaskan Expressen. Jag vill bara upplysa er om att Expressens dåliga rykte riskerar att svärta ner ert varumärke. Jag har en depå hos Aktiedirekt och ett bolag som ni äger om jag inte missminner mig.

Jag har en familjemedlem som har depå hos er på Nordnet. Ni tjänar garanterat 10000 kr i ränta och courtage på mig årligen i och med att jag kan överbelåna mig. Jag funderar på att avsluta min depå hos er pga av att ni sponsrar usel ”journalistik”.

I och med att ni stödjer Expressen, genom att investera era annonspengar hos dem, så kommer jag från och med idag upplysa alla i min närhet att välja ett annat företag framför er, så länge ni sponsrar usel ”journalistik”. Jag önskar er all lycka och välgång med ert företag och dess ekonomiska framgång, men annonser i skvallerpressen kommer garanterat påverka ert varumärke negativt.

Som ni redan vet betyder ett företags goodwill och varumärke ALLT! Detta är något man vårdar ömt. Ni minns säkert Bananföretaget Dole.

Som sagt hoppas ni månar om ert varumärke och om ni gör det så blir det omöjligt att för er att annonsera i Expressen eftersom deras dåliga rykte/varumärke garanterat kommer att påverka ert varumärke på ett väldigt negativt. Ville bara göra er uppmärksamma på detta.

Mvh xxxx

Nordnet AB (publ)

Gustavslundsvägen 141
Box 14077
SE-167 14 Bromma
+46 8 506 330 30
info@nordnet.se

Taggat:

One thought on “Brev till Nordnet

  1. Andy november 20, 2012 kl. 20:30 Reply

    Brevväxling med Emperators VD Peter Nilsson!

    Hejsan Peter! Du tror mycket du. Men hör och häpna jag känner till ”entrprenörer” som dig! Ni existerar pga av mina skattemedel!!!

    Ni är ett jobbcoach företag som tjänar pengar pga av detta system. Det vill säga det ultra liberalistiska och privatiserade
    Sverige. Ni lever utav skattemedel dvs jag som skattebetalare håller er under mina armar utan statliga skattemedel
    faller er verksamhet sönder. Den kanske kan överleva men bara som en skugga av sitt forna jag.

    Så er affärsidé är inget att hänga i julgran! Det var först till kvarn, ni råkade ha rätt backning antar jag.
    Du skriver att ni hjälper Sverige att rulla men problemet att det är med mina pengar och jag har inte bett om ert bolag!
    Ja ja i alla fall det som gjorde mig förbannad var att du tog mig för ett får!

    Så Peter jag och många andra har bättre koll på dig och dina gelikar än vad du/dem tror.

    God Jul och Gott Nytt år

    XXXX

    From: peter.nilsson@emperator.se
    Date: Tue, 20 Nov 2012 20:57:13 +0100
    Subject: Re: Hej Peter!

    Hej igen XXXX!

    Jag vet inte hur mycket du kan om entreprenörskap. Men för att överleva som företag så kan man inte vänta på att kunder skriker jag vill köpa! Vi som företagare i Sverige måste göra PR för våra produkter/processer, processer som för vår del hjälper med människor till nytt jobb. Detta gör vi med våra starka värdegrunder och att våra kunder delar dom med oss. Hoppas du med din klokskap kan se skillnaden, då jag tror (inte vet) att du inte vet vad vår verksamhet går ut på, tror (inte vet) att du bara skickar dina mail för att någon sagt att du ska göra så. Vi hjälper 100-tals människor såväl arbetslösa som de som har ett jobb till nytt jobb, vad är fel med det? Vi hjälper faktiskt Sverige att rulla!

    Peter Nilsson
    vice VD
    Emperator
    Drottninggatan 108, 3tr
    113 60 Stockholm
    +46 760 17 93 28

    This e-mail is sent with my celluar device

    20 nov 2012 kl. 20:28 skrev XXXX

    Tack för ditt svar Peter!
    Klart att jag inte köper dessa ”tidningar”. Men som jag sa innan, så tror jag att ditt företag på lång sikt
    kommer att ta skada av att sponsra dessa tidningars verksamhet, samt att dagligen associeras med dessa
    i sociala medier.
    Detta är bara vad jag tror. Det verkar i alla fall logiskt i min lilla ”bubbla”.

    Ha det bra och hoppas inte att kejsardömet faller sönder som Romarriket.

    God Jul och Gott Nytt år

    XXXX

    From: peter.nilsson@emperator.se
    Date: Tue, 20 Nov 2012 20:10:11 +0100
    Subject: Re: Hej Peter!

    Hej XXXX!

    Tråkigt att du är missnöjd med våra kvällstidningar. Jag föreslår att du slutar köpa/läsa både Aftonbladet och Expressen och andra medier du inte tycker om.
    Vidare kommer vi inte att ändra vår marknadsföring bara för att du och andra med dig är missnöjda med med den.

    Peter Nilsson
    vice VD
    Emperator
    Drottninggatan 108, 3tr
    113 60 Stockholm
    +46 760 17 93 28

    This e-mail is sent with my celluar device

    20 nov 2012 kl. 20:07 XXXX

    Hejsan Peter! Mitt namn är XXXX och jag har sett att ni köper annonsplats i kvällsblaskan Expressen.

    Jag vill bara upplysa er om att Expressens dåliga rykte riskerar att svärta ner ert varumärke.

    I och med att ni stödjer Expressen, genom att investera era annonspengar hos de,

    så kommer jag från och med idag upplysa alla i min närhet att välja ett annat

    företag framför er, så länge ni sponsrar usel ”journalistik”.

    Jag önskar er all lycka och välgång med ert företag och dess ekonomiska framgång,

    men annonser i skvallerpressen kommer garanterat påverka ert varumärke negativt.

    Som ni redan vet betyder ett företags goodwill och varumärke ALLT!

    Detta är något man vårdar ömt. Ni minns säkert Bananföretaget Dole.

    Som sagt hoppas ni månar om ert varumärke och om ni gör det så blir det omöjligt att för er

    att annonsera i Expressen eftersom deras dåliga rykte/varumärke garanterat kommer att påverka

    ert varumärke på ett väldigt negativt. Ville bara göra er uppmärksamma på detta.

    Mvh XXXX

Kommentera

