Brev till Mobil 2

Hej,

Jag har märkt att Mobil2.se annonserar i tidningen Expressen. Jag kommer därför att vara mindre benägen att köpa Mobil2.se:s produkter eftersom jag nu förknippar dessa produkter med politiskt vinklad och undermålig journalistik.

Med vänliga hälsningar
xxxxx

Svar från Mobil 2:

Mycket tråkigt att du tycker och tänker så, men vi uppskattar ändå din respons!
Önskar dig en trevlig helg.

Med vänliga hälsningar
Amanda MOBIL2

http://mobil2.zendesk.com/tickets/3394

Taggat:

One thought on “Brev till Mobil 2

  1. Andy november 21, 2012 kl. 18:35 Reply

    Detta fick jag i svar av Mobl2på mitt mail:

    XXXX, nov 20 17:39 (CET):
    Från MOBIL2.se Portal

    Hejsan mitt namn är XXX och jag har sett att ni köper annonsplats i kvällsblaskan Expressen. Jag vill bara upplysa er om att Expressens dåliga rykte riskerar att svärta ner ert varumärke. I och med att ni stödjer Expressen genom att investera era annonspengar hos de, kommer jag från och med denna dag upplysa alla i min närhet att välja ett annat företag framför er så länge ni sponsrar usel ”journalistik”.
    Önskar er all lycka och välgång till ert företag och dess ekonomiska framgång, men annonser i skvallerpressen kommer garanterat påverka ert varumärke negativt. Som ni redan vet betyder ett företags goodwill och varumärke ALLT! Detta är något man vårdar ömt. Ni minns säkert Bananföretaget Dole.

    Som sagt hoppas ni månar om ert varumärke och om ni gör det så blir det omöjligt att för er att annonsera i Expressen eftersom deras dåliga rykte/varumärke garanterat kommer att påverka ert varumärke på ett väldigt negativt. Ville bara göra er uppmärksamma på detta.

    Mvh XXX

    Din fråga (#XXX) har bedömts vara löst.

    För att granska, kommentera eller återöppna begäran, följ länken nedan:
    http://mobil2.zendesk.com/tickets/

    MOBIL2 Kundservice, nov 20 18:45 (CET):
    Hej!
    Vi uppskattar ert engagemang och vi kommer att titta över detta och i fortsättningen ha mer koll på vart vi gör reklam.
    Önskar dig en trevlig kväll!

    Med vänliga hälsningar
    Amanda MOBIL2

    Det verkar som om ett företag antagligen kommer att byta annonsplatser och sluta sponsra den usla kvällstidnings ”journalistiken”.

    Så detta koncept är bra det fungerar!!!
    Ett företag vårdar sitt varumärke och månar om sina kunder så.

    Hoppas att alla som läser detta och andra mail drar sitt lilla strå till stacken. 5-10 mail om dan ska inte vara några problem eller?

Kommentera

