Brev till Lyko Hair AB

Hej,

Jag har lagt märkte till att Lyco skönhets och hårvårdsprodukter annonserar i tidningen Expressen. Jag kommer därför att aktivt välja bort produkter från Lyco skönhets och hårvårdsprodukter när jag handlar eftersom jag nu förknippar ert företag med politiskt vinklad och undermålig journalistik. Jag kommer även att uppmana min bekantskapskrets att göra detsamma.

mvh

xxxxxx

Svar från Lyco:

Hej xxx!

Det var tråkigt att höra. Jag vill bara säga att vi inte ser det som självklart att man som annonsör ställer sig bakom allt som skrivs. Personligen har jag inte hittat någon tidning där jag kan ställa mig bakom allt som skrivs i varje artikel. Det skulle innebära att vi tvingar våra publicister att skicka in alla sina artiklar till oss, varpå vi skulle godkänna vilka vi kunde ställa oss bakom innan annonsen går live.

Så fungerar det inte. Våra annonser ligger med i nätverk som placeras ut på osålda annonsutrymmen på hundratals sajter. Totalt flera miljoner annonsvisningar per vecka i olika artiklar, blogginlägg och sidor. Det skulle vara helt ohållbart att överväga varje enskild annons.

När det gäller tidningen expressen, så kommer vi även fortsättningsvis med all sannolikhet annonsera där, eftersom vi där möter en stor del av vår målgrupp.

Med allt detta sagt, om det är så att detta i grunden handlar om invandring och immigrationspolitik, så står Lyko glasklart för ett mångkulturellt och öppet samhälle.

Vi har flera medarbetare av utländsk härkomst, och själva familjen Lyko kommer från Polen. 1945 kom Franz Lyko till Sverige och startade sin frisersalong i Vansbro, Dalarna, efter att ha suttit i arbetsläger under nazisterna i fem år endast på grund av att han var polack. Idag leder hans arvingar företaget Lyko Hair AB som är arbetsgivare åt 30 svenskar.

Jag såg också att jag inte hade någon tidigare order registrerad på din epostadress. Jag skulle gärna hälsa dig välkommen som kund.  Om du svarar på detta mail ska jag gärna skicka dig en nykunds-rabatt.

Mvh André

André Ihlar

andre.ihlar@lyko.se

Lyko Hair AB | Kyrkbyvägen 1 | 780 50 VANSBRO

Mobil: +46 73-720 36 62 | www.lyko.se

Taggat:

One thought on “Brev till Lyko Hair AB

  1. MA november 20, 2012 kl. 14:29 Reply

    ”ett mångkulturellt och öppet samhälle” säger han i svaret.
    Det är ju en motsägelse.
    Det mångkulturella samhället har ju visat sig vara mer stängt och segregerat med enklaver som Rosengård, Tesnta mfl mfl.

Kommentera

