Brev till Komplett.se

Hej Komplett,

Som ni kan se utifrån mitt kundnummer: xxxxxxx så kan ni se att jag är kund hos er och har även beställt saker ifrån er, jag har även tänka beställa lite saker till jul och till mellandagsrean då jag behöver ny dator. Jag har valt er då jag tycker ni har svarat fort när man hör av sig till er kundservice och fått hjälp, även att varorna jag har beställt har kommit inom leveranstiden. Men av anledning att Expressen hade en artikel om att det hade gått ut en bojkott av vissa människor som inte tyckte det var helt ok att annonsera i Expressen & Aftonbladet så började jag läsa vidare i ämnet varför dessa människor känner så.

I Expressen var det en länk till en hemsida vid namn Fria Tider där de hade en artikel där Expressen’s ledarskribent och EXPO hade hotat annonsörer som har annonserat hos Fria Tider att det ska upphöra med detta. Jag tycker det är rentav otäckt att hota eller pressa någon i ett demokratiskt samhälle.

Jag känner då att jag ej kan vara kund hos er längre när ni väljer att annonsera hos denna tidning (aftonbladet) som varit med i samma drev, och jag kommer välja en av era konkurrenter till julhandeln.

Hoppas även att de kommer ge mig lika bra bemötande som ni har gett mig så att min övergång till ny butik kommer gå så smidigt som möjligt då jag känner att ni som företag ej handlar i helt rätt när ni annonserar hos denna tidning så jag vill härmed att ni tar bort mig som kund hos er och hoppas ni ser över era annonser i framtiden.

MVH.
xxxxxxxxx

Svar från Komplett

Hej xxxxx,

Tack för dina synpunkter som är vidarebefordrade till vår marknadsavdelning.

Ditt konto är nu avregistrerat enligt önskemål.

Med vänliga hälsningar
xxxxx,
Sälj och Kundservice”

031-710 20 00
Under lunchtid kan det vara längre väntetider
Öppettider
Måndag-Fredag: 09:00 – 20:00
Lördag-Söndag samt helgdagar: Stängt

Support: support@komplett.se
Order- och leveransfrågor: order@komplett.se
Fakturafrågor för företag: b2b@komplett.se
Fakturafrågor för privatpersoner: ekonomi@komplett.se
(har du en märkesprodukt t.ex. Stationär dator / Laptop / TV samt skärm / Mobiltelefon / Hemmabio – returnerar du din vara genom kontaktsidan här. Övriga produkter som komponenter, datortillbehör returnerar du här).
Vi har som mål att besvara mejl inom 48 timmar. Brådskar ärendet är det alltid bäst att ringa.

Taggat:

3 thoughts on “Brev till Komplett.se

  1. michael kullberg november 20, 2012 kl. 14:16 Reply

    Företaget Komplett verkar ju vara ett företag som absolut skall bojkottas, I framtiden kommer inga köp göras på detta unkna företag!!

  2. Greger november 20, 2012 kl. 15:06 Reply

    Lurigt att veta vem som annonserar i dessa tidningar om man inte själv köper dem.

  3. jim november 20, 2012 kl. 20:11 Reply

    Grymt. Kommer också undvika komplett.se

Kommentera

