Brev till Destination.se

Hej,

Mitt namn är xxxxxxxx och jag är ingenjörsstudent vid xxxxxx Universitet. De senaste åren har jag blivit mer och mer bekymrad över vissa tidningars och medias rapportering av händelser, framförallt kvällstidningar.

Aftonbladet och Expressen gör sig väldigt ofta skyldiga till grova faktafel och kraftigt vinklade analyser i sin nyhetsrapportering.

Faktafelen och vinklingarna är av sådan karaktär att det uppenbarligen är med avsikt. I vissa fall för att dramatisera, i andra för att rent av svartmåla individer och organisationer.

Jag vill inte vara med och finansiera sådan verksamhet, media skall vara opartisk och saklig! Jag vill uppmärksamma er på att jag inte längre tänker använda er praktiska jämförelsetjänst, eller produkter/tjänster från andra företag som annonserar i dessa tidningar eller på deras hemsidor. Jag tycker att ni borde välja den media ni syns i med större omsorg.

Vänliga Hälsningar,

xxxxxxxxxx

Vill du veta mer om Destination skicka ett mejl till info@destination.se.

Annonser

Taggat:

2 thoughts on “Brev till Destination.se

  1. gunnark november 20, 2012 kl. 19:56 Reply

    snälla det hjälper inte om några människor sitter och skickar mail till olika företag,det skrattar dom bara åt och skickar tillbaka ett svar som går ut på att dom skriver God Dag yxskaft

    det enda som hjälper är en direkt aktion mot ett företag åt gången
    vi är idag ungefär 700.000 personer som skall fira jul med allt vad det innebär med mat o klabbar
    kan ni förstå vad det skulle innebära för ett företag som Brandos om vi gick in beställde skor av dom och sen lämnar tillbaka dom 2 veckor senare och får pengarna tillbaka!

    får man med sig 1 % som gör detta så innebär det att 7000 personer går in och beställer sig ett par skor hos dom,skorna kostar runt 500 kr detta skulle betyda att Brandos skulle behöva betala tillbaka 3,5 miljoner kronor under julmånaden,och dom skulle tvingas ha ett otroligt stort lager för detta sen

    och allt detta är helt lagligt!

    och framför allt så är detta konsumentmakt i den ädlaste formen

  2. Greger november 20, 2012 kl. 20:33 Reply

    Starta en facebook-grupp ”Vi som säger NEJ till Aftonbladet och Expressen”, eller liknande namn. Gör det modernt att inte låta bli att köpa dessa tidningar.

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: